Foder

Det är först nu när jag skaffade mina grabbar som jag förstått hur viktigt ett bra kattfoder är. Fick med en massa olika bra sorter från uppfödaren (Marie) då jag köpte dem, och det var toppen för då upptäckte jag ju vilka foder de tyckte bäst om. 

Ett annat bra tips Marie gav mig var att man helst ska blanda 2 eller fler fodersorter med varandra. Både för att katten inte ska bli för kräsen och bara vilja ha en sort (och tänk va hemskt då om fodret plötsligt slutar tillverkas) men även för att de kompletterar varandra så bra då.

Alla fodertillverkare på marknaden säger att just deras foder är det bästa för din katt, men alla foder saknar oftast något så blandar man olika fodersorter så kompleterar de ofta varandra. Det de ena fodret har saknar det andra osv. 

I alla fall så är ju Royal Canin ett omtalat foder, som mina katter älskar, så det är ett av fodren jag valt till dem. (Royal Canin kitten 36).
Bozita är ett annat märke som jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare, grabbarna älskar det och det innehåller även det mesta din katt behöver och som pricken över i:et är det även svenskt! Vilket gjorde att jag verkligen ville köpa just det och jätteglad blev jag då jag upptäckte hur mycket grabbarna tyckte om det :)



Sen vill jag även passa på att rekommendera en kanonsida där jag beställer det mesta till grabbarna, både foder (tort och vått) och även leksaker och klösträd. Så klart så var det även Marie som till en början tipsade mig om denna sida, haha. Men här har ni den: http://www.zooplus.dk/shop/kat

Sidan är på danska och när man beställer får man komma ihåg att gångra summan med 1,2 för att få ut rätta summan. Alltså beställer du för 445 så får du slå 445x1,2 för att få ut summan i svenska kronor. Men verkligen en sida att testa, de har det mesta och man får det hem till dörren bara några dagar efter att man beställt och beställer man över 299kr så är det fraktfritt!! Och som ny kund får man även 10% på första beställningen, så passa på ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0