Lax

För de som inte känner mig kan jag berätta att jag ÄLSKAR att laga mat. Och ännu mer älskar jag att pröva nya recept :)

Därför har jag gjort en kategori i denna KATTblogg som heter "mat" där jag tänker dela med mig av mina recept som jag gillar allra mest. Tänkte ett tag skaffa en matblogg men det kändes lite överkurs så ordnade en kategori här istället :) Men som sagt, detta är en blogg främst inriktad på mina kissar men en del annat kan slinka in ;)

Är det något jag älskar så är det fisk. Tonfisk, torsk och lax är något jag ofta lagar maträtter på :) Tänkte därför dela med mig av det enklaste och kanske godaste laxreceptet jag kan!

Laxpasta
Supergott och superenkelt!


4 laxfiléer (sånna där frysta 4pack)
5 dl grädde
1 dl mjölk
1 dl fryst dill
pressad citron
citronpeppar
salt
pasta (rekommenderar färsk pasta, men vilken som helst går bra)

Tina laxen. 

Eftersom detta går fort att göra brukar jag sätta på pastan först och göra laxsåsen under tiden.

Stek laxen i smör och "smula" sönder bitarna under tiden med stekspaden. Går även att dela de på en skärbräda innan om man vill, men jag brukar vara lite lat och göra det i stekpannan direkt istället ;)

Sänk värmen på plattan till under medelvärme. Slå på grädden, mjölken, dillen, pepparen och saltet. Låt småputtra och smaka av. Tillsätt pressad citron om mer citronsmak önskas, alternativ mer citronpeppar.

Servera med pastan och en god sallad :) KLART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0