SE*Sessan's Piggelin (Loke)


Min snygging igårkväll. Halvt liggande på kudden och halvt på nattduksbordet ;)
Alltså kolla hans tassar!! <3

Jag och Hampus bestämde oss för att fortsätta kalla Piggelin för Loke (eller hur man säger? haha) eftersom hans "första" husse hade valt att kalla honom det. Både för att jag tyckte det var ett fint namn såklart men också för att jag tyckte så synd om förra husse efter hur allt blev och kände att tyckte han att han skulle kallas för det så fick det bli så! Dock så är det lite förvirrande med namnet ibland ändå, det händer att jag säger Piggelin (pigge piggis brukar jag med säga) men Lokis tokis är också något som slinker fram. Jaja vi får se vilket namn som faller mest naturligt och vilket som blir det man kallar honom mest :) Svårt det här..

I alla fall så tänkte jag skriva ett lite mer utförligt inlägg om de båda, och ikväll börjar jag med Loke. 

Inte nog med att Loke är storebrorsan av de två, det tror man också när man ser dem bredvid varandra. Loke är större än Magnum och har kraftigare benstomme. Det är även han som tar täten då de har något på gång ;)

Precis som Marie berättade innan vi hämtade honom så räcker det med att bara titta på honom så börjar han kurra. Han är en otroligt rolig katt tycker jag, som Hampus brukar säga så är han "blondinen" av brorsorna. Han är familjens "toker" (därav brukar jag kallar honom Lokis tokis) som inte alltid förstår så mycket, nästan sådär så att han lägger huvudet på sned som en hund kan göra då de inte riktigt förstår. Han dundrar även fram överallt, ska han gå/vara någonstans så plöjer han fram vilket som! Har han bestämt sig för att ligga på tangentbordet så är det så och likaså med knäet, det är dock en aningens mysigare ;) Ett jäkla självförtroende skulle jag vilja säga att han har!

De båda sover alltid med oss om nätterna, och för det mesta är det väldigt lugnt. De kan vara lite bus just när man lagt sig men annars sover de med oss lugnt hela nätterna. Märker de att man vaknar till kommer båda två och lägger sig nära ansiktet, gärna så nära så man får morrhåren i näsan ;) Och kurrar och kurrar. Har jag däremot en ledig dag och sover lite längre kan de ha klivit upp före mig, men då brukar jag ropa på dem sen går det bara några sekunder så kommer de in på led, Loke brukar alltid vara först och låter "brrrrp". 

Elementsängen jag köpte till Magnum (innan jag visste att Loke skulle komma till oss också) har Loke lagt sina tassar på. Den ÄLSKAR han och ligger i den många stunder under dagen. Magnum verkar ganska ok med detta men kryper gärna ner tillsammans med brorsan i den också. Jag tror jag kommer måsta köpa en till.

Loke håller även på att börja förstå hur man apporterar. De delar samma favritboll. (en mindre mjuk boll som ser ut som en baseball som lätt går att bita fast och bära) Igår kastade jag runt den åt dem och Loke tog fast den med tassarna samtidigt som han försökte bita fast i den och kom sedan med den mot mig. Inte hela vägen än men jag tror han börjar förstå att apportera är en kul grej ;)

Men annars är de båda som Bill och Bull. De gör verkligen allt tillsammans. Är man hemma och de har busat och det plötsligt blir tyst hittar man de oftast på något konstigt ställe tillsammans och man förstår att de har något för sig. Nästan så att de listat ut då man ska vara tyst så inte matte eller husse kommer och förstör det man håller på med. T.ex ligga på köksbordet ;) Kan snabbt försvara dem där också och säga att de faktiskt inte ställt till med något sen de kom hit (peppar peppar) FÖRUTOM den gången de hade grävt i min amarylliskruka som stod på köksbordet och det var jord över hela bordet. Men annars ligger de faktiskt bara på plussidan ;)

Så, det var "lite" om Loke! 




Kommentarer
Postat av: Marie

Underbart beskrivning av vår lilla myskille SE*Sessan´s Piggelin /Loke. För oss är och förblir han lilla Piggelin (fast han inte alls är liten längre).

Men när han föddes vägde han bara 54 gram (normalstora kattungar brukar ligga på 80-100 gram minst!). Och vi trodde inte att han skulle klara sig, så han ligger oss väldigt varmt om hjärtat.

Kurr från gammelmatte

2012-11-14 @ 22:23:37
URL: http://blogg.sessans.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0