Utställning Solkatten 15-16/6

Hade en otroligt rolig och trevlig helg i Skellefteå. Vi fick turen att bo hos Linda som så snällt bjöd in oss i sitt hem! TACK återigen för det Linda, så himla himla snällt <3 

Det var då jag och Camilla som åkte. Jag hade med mig mina pojkar såklart och hon hade med sig sin Burma Eddie :) 

Här nedan kommer en bildbomb från helgen, tänkte börja med att lägga upp bedömningssedlarna, läsa den som läsa kan ;) Det är inte det enklaste. Men here u go:

Loke, lördag:
Domare Michael Edström. Eftersom Michael redan hade gett Loke ett cert i övik var sedeln tvungen att signeras av en annan domare för samtycke. Jag och Loke satt och väntade på en stol i det tomma panelrummet på Sirpa som skulle komma och signera, men då fick Anne Veland syn på oss och kom och var jättetrevlig och mysig med Loke. Hon trodde vi satt och väntade på panelen men då jag sa att vi väntade på en signering sa hon direkt: Men jag kan signera!! Haha :) 

Loke, Söndag:
Domare Sirpa Lindelöf. PREMIER :) 

Magnum, Lördag:
.
Domare, Anne Veland. Här blev Magnum EX2 och certet gick därmed till konkurrenten Crux. Men han fick sån otroligt fin kritik av Anne så jag var så himla nöjd ändå!!! Han föll på storleken, som alltid.. ;) Crux är en superfin kille han med! 

Magnum, Söndag:
Domare, Michael Edström. 

Lördag:

Helenas superfina Neva-tjej Alhena. 

Susannes Malaco-kull var på besök ;)
Julias Zjanna 

Eddie uppe för bedömning

Susanne och hennes Chana 

Magnum uppe för bedömning

Anne bestämmer vem som ska få certet, och det gick till Crux, men han är verkligen en superstilig herre :)
Crux
Helena och Melissa

Jag och Loke

Julia och Zjanna

Uppe för bedömning 

Jag och Loke uppe för bedömning

Susanne vann BIS-kullklass!

Samma sak gjorde Eva med hennes Burmakull! :)

Eddie i panel
Grattis till BIS!!

Söndag:

Dags för dag nummer två.
Stilig herre <3

Uppe för bedömning

Loke och Magnums halvbror Bamse. Superfin kille <3 (de har samma pappa)

Uppe för bedömning

En av Evas bebisar

Susanne med Bella
Eddie blev BIS (Best In Show = Bästa kastrerade hane i katergori 3 på hela utställningen) båda dagarna!!!!!!! Helt sjukt och helt otroligt vad roligt! :D 




Kommentarer
Postat av: Kicki

Tack snälla för alla fina bilder! Det känns lite som att få vara med när man får se alla vackra katter på plats!! Supergrattis till fina bedömningar och till Lokes Premier titel!!!! Vi ses om en vecka ungefär =) Kram Kicki

2013-06-20 @ 07:44:12
URL: http://lince.blogg.se
Postat av: An1

Fina pojkarna och fin svärdotter - kramis i massor

2013-06-20 @ 08:42:21
Postat av: Susanne

Vad roligt att se bilder från utställningen!
Ses vi i Luleå också? Jag hoppas kunna åka dit i alla fall.

Svar: Kul att de uppskattas! :DNej det gör vi tyvärr inte :( Loke är stoppad i Sverige nu och det har blivit så intensivt med utställningar så nu gör vi ett uppehåll. Kanske blir Trondheim i april :)
Lisa Naréus

2013-06-22 @ 18:44:36
URL: http://www.laxforsens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0