Underbar nyhet!

Är så glad så jag ryser. 



Jag har de senaste åren handlat det mesta i skönhets/hygienväg på Bodyshop, just för att jag törs lita på att deras produkter inte är djurtestade. Visst har jag gjort en del undantag, eftersom Body shop nu inte har allt, men då har jag tillbringat timmar framför google för att försöka ta reda på vilka märken jag kan köpa med gott samvete, för idag är det inte lätt att veta vad som är djurtestat och inte och vad man törs lita på.

Även fast Djurens Rätt nu fått igenom detta så lär det ändå finnas företag som lyckas mygla med detta och fortsätta djurtesta, men utbudet av icke djurtestat smink lär garanterat öka och det gör mig överlycklig!

Jag tycker att alla bör tänka igenom vad de köper.. det finns bra produkter som inte är djurtestade, och visst att det kanske kostar lite mer, men samtidigt i det land vi lever i idag så borde man kunna lägga de extra slantarna på något som man vet inte orsakat lidande.

Jag som för övrigt är väldigt känslig för smink har aldrig reagerat på Body Shops ej djurtestade produkter och tycker de är absolut bäst. 


Här nedan finns länkar som visar vilka företag/märken som ej djurtestar:
djurensrätt
eleven.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0