Hundpromenad?

Har börjat ta ut grabbarna på promenad i koppel mer eller mindre varje dag (i den mån jag har tid).

Loke vill oftast in efter en kort stund, han verkar tycka att snön är lite otäck ändå. Men MAGNUM däremot, han är helt galen och ÄLSKAR att vara ute. Han har redan hittat "sin" runda som han går varje gång vi är ute, efter vägen här på kvarteret. Han går precis som en hund som går fot, tittar upp på mig ibland för att se att jag hänger med och ibland stannar han upp för att tvätta tassarna och spana. Sen efter ungefär 20-30 minuter blir han nöjd och går hela vägen hem enda fram till dörren och så går vi in.

Väl inne så tvättar han tassarna igen sen blir det bus till max med brorsan, precis som en hund som kommit in efter en promenad, sprudlar han av energi och ska rejsa runt som en tok! Just nu är vi precis hemma efter en promenad och grabbarna springer runt och jagar varandra som galningar, sedan blir det lite kvällsmat och efter det gonatt! Jag har varit lite orolig över Magnum då han ibland suttit och jamat vid dörren och velat ut, men de gånger han självmant gått till dörren verkar han nöjd :) Så får se att han håller sig till 30min långa promenader så bör de ju fungera fint med att få lille prissen nöjd ;)

Sen får vi se till våren hur det blir med att näta in balkongen. Eftersom vi söker lägenhet för fullt i Umeå känns det lite halvjobbigt/onödigt att näta in denna balkong. Så självklart måste vår nästa lägenhet ha balkong som går att näta in eller vara inglasad :) Det tror jag grabbarna skulle älska sen kommer det garanterat kännas skönt för oss att slippa oroa oss över altandörren och att de smiter ut och kunna låta den stå öppen på somrarna :) Så det är bara att leta vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0