Utställning Domsjö 19/5

Idag blev grabbarna tio månader! Och dagen har vi spenderat i Domsjö på utställning :) Båda tog sina första certifikat idag och jag är såå nöjd och stolt över grabbarna! De är så duktiga!

Magnum tycker de är lite halvläskigt ibland, men i buren är han cool-lugn och ligger mest och myser och sover. Loke däremot är teaterapa som vanligt och därför blir det mest bilder på honom då han i princip kastar sig över en då man öppnar buren..

Sen blev det en del bilder på andra katter också :) 


Grabbarna i buren.



Jag och Magnum uppe hos domare Lene Glem.



Lene gav Magnum fick jättefin kritik!! Men som vanligt så måste han växa på sig. Hon är danska och märkte att jag hade lite svårt att förstå vad hon sa, så assistenten översatte en del. Det var roligt då hon sa att Magnum fick sitt Certifikat och jag sken upp som en sol, då sa hon: "haha DET förstod du! ;)"


Här visare Lene att han behöver mer bredd i ansiktet. 

Camilla med sin S*Zagamin Heque (Eddie) och pappa sin ;)



Eddie uppe hos domaren Thea Friscovec


Loke uppe hos domare Michael Edström


Loke fick också otroligt fin kritik. Men även här påpekades det att han behövde växa på sig, och det var anledningen till att han inte gick till nomenering. Men han fick sitt certifikat och jag är så stolt över min duktiga snutt! :)



Camilla och Eddie uppe för nomenering till Panel. Eddie blev dock slagen av den andra Burman, men mycket fin han också! S*Globetrotters Bonneville, ägare Monika Forsberg Lind. 

Här har ni honom igen :)


Linslusen Loke som vanligt!

Och Magnum chillar :)



Susannes Chana tog titeln CHAMPION idag :) Grattis igen <3

Hon är så fin <3 S*Altaicas Chana, ägare Susanne Vikström. 

Också fina S*Lince´s Linate <3 Som blev EX1 båda dagarna. Ägare Sara Granqvist. 



Nils-Eric Skogs jättefina Sibirtjejer. Nu vet jag inte vem som är vem men de heter IP S*AmilliiSibiri's Lillana Izzyevitj och IC S*AmilliiSibiri's KillMosueki. 


Grabbarna blev lite rastlösa tillslut ja..




Även om det var lite läskigt uppe hos domaren så varvMagnum väldigt fridfull i buren <3





Här är Lennart Degerliden med Bästa Veteran GIP CH S*Divornas Feml Alicia Attraction.


En annan av hans katter, en hona på 11 månader.



Fina fina isprins <3 


Och snygga Eddie!
 
Våran burgranne som jag inte vet vad hon heter. Men jättetrevlig matte!


Grabbarna med dagens priser :)


Men sen sa Loke "inga mer bilder! nu åker vi hem!"

Och där tog de igen sig ute på deras älskade altan :) Nu har vi myst heela kvällen! 



Kommentarer
Postat av: Kicki

Grattis igen till grabbarnas cert <3 Jätteskoj att kunna få se bilder från utställningen, då jag själv var tvungen att vara hemma och jobba hela helgen!!! Ska bli skoj att ses i Sundsvall om en månad!!!
Kram Kicki

Svar: Tack Kicki!! :) ja bilder är som roligt, ska försöka vara flitig med sånt nu när jag har en ny kamera ;) Jaa snart ses vi!! Ser verkligen fram emot den utställningen!! Kram
Lisa Naréus

2013-05-28 @ 20:39:40
URL: http://lince.blogg.se
Postat av: Marie

Stort grattis till certen, härligt att killarna är så duktiga <3 Roligt att få se alla fina bilder också från utställningen, bra att nya kameran får jobba på :)

Sundsvall är snart, men jag vet inte om jag kommer att hinna åka till uställningshallen alls. Det krockar med jobb och födelsedagar. Men jag hoppas vi hinner träffas ändå, vi får vara lite kreativa :)

Kram
Marie

Svar: Tack!! :) Hoppas det går lika bra i skellefteå nu ;) då är det ju titelchans! Ja det kommer bli mycket med bilder här framöver har jag på känn :)
Vi får höra ihop oss om Sundsvall helt enkelt, vi borde ju kunna stanna till hos er på antingen ditvägen eller hemvägen :)
Lisa Naréus

2013-05-29 @ 20:33:29
URL: http://blogg.sessans.com/
Postat av: Susanne

Men åååh, vad roligt med cert på deras 10 månaders dag! GRATTIS :-D Jag håller tummarna för CH i Skellefteå. Vi ses där!

Susanne

Svar: Tack tack Susanne :D Ja vi ses snart!!
Lisa Naréus

2013-06-03 @ 11:36:35
URL: http://www.laxforsens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0